الخميس، 24 يونيو، 2010

بحبك يا نسمة حياتى


لا تسأليني عن حياتي قبل أن ألقاك
إني بدأت العمر منذ لقاك
قد كان عمري في الحياة ضلالة
ورأيت كل النور بعض ضياك
لو كان عمري في الحياة خميلة
ما كنت أمنح ظلها لسواك
لو ظل شعري في الوجود
فالشعر يا دنياي بعض شذاك
إني تعبت من المسير و لا أرى
في القلب شيئا.. غير أن يهواك
هيا معي لنصافح الأيام نغفر للقدر
ونعانق العمر الجديد وأنت لي.. كل العمر
قد صرت في دنياي أجمل زهرة
ولقد قضيت العمر.. أهفو للزهر
حتى رأيتك في خريف العمر عطرا ساحرا
يختال في قلبي.. حبات المطر
وعلى ظلال الحب تحملني المنى
فأكاد يا دنياي أشعر بالخطر
قلبي يصيح مع اللقاء تمهلي
فأنا لا أخاف عليه بين يديك
فأضم أيامي إليك مع المنى
والقلب يخفق بالحنين إليك
آه من الزمن الذي قد خانني
قد ضاع من عمري.. بلا عينيك



28 التعليقات:

Ramy يقول...

حسام

حقيقى كدة انتو هتتحسدوا يا عم (:(:

بس القصيدة جامدة جدا

يارب يديم عليكم المحبة

أتنين حبيبين يقول...

احم احم

سلامو عليكو

حبيبى أنا ياغالى يا عمرى يا دنيتى
الله عليك وعلى رقى إحساسك
وحشتنى
بحبك مووووووووووووووووت وربى
ويشهد عليا الكون ده كله
ربنا يارب يباركلى فيك يا عمرى أنا ويحفظك ليا من كل شر ويجمعنا على كل الخير عاجلآ وليس أجلآ
امين يارب العالمين

أتنين حبيبين يقول...

أظهر وبان عليك الأوان يا قلبى أنا

مستنياك ياروحى بشوق كل العشاق
مستنياك تعبت تعبت من الأشواق

بحبـــــــــــــــــــك

حسام يقول...

Ramy .....
شكرا استاذ رامى على المجاملة الرقيقة دى
لكن فعلا ربنا يخاليها ليا يارب ارق واجمل زوجة ويسعدك ويرزقك الزوجة الصالحة يارب ساعتها بجد هتعرف يعنى اية فى كل لحظة معاكى انسانة بتفديكى بروحها وبتكبرك والله لو اطول السما علشانها اجبها ربنا يحفظها ليا ياااااارب ويخاليها ليا

الشـوكة الــنـاعـمـة يقول...

لا بجد كده انا مش عارفه اقول ايه
ربنا يخاليكم لبفض حقيقى انتوا فى نعمه

ali younes يقول...

الازواج الاحباء

ماشي خلونا نعيش الحلم دة ..
والله ياريت تداروا علي شمعتكم ولا انتم عاوزين تعيشونا في جدو كل الناس بتحلم بية وكدة تكونوا حققتم حلم الماس

يالة ربنا يكرمكم
وسلامي الكبير للاخت توتا وأشكر لها مرورها الطيب لمدونتي

م/ علي يونس

miroooo يقول...

السلام عليكم
سعيده جدا انى دخلت مدونتكم ربنا يديم عليكم الحب يارب ويخليكم لبعض
متشكرة جدا لتوتا لزيارتها لمدونتى
كلمات رائعه بجد وكمان خلتونا نعيش فى عالم نتمنى كلنا ان احنا نعيش فيه ونبقى زيكم ان شاء الله
ربنا يكرمكم يارب

Tears يقول...

كلمات جميلة

بس بصراحة انا ماكنتش جاية عشان الكلمات انما جاية ابارك لتوتا على المدونة

و اقولها وحشتينى و برافو انك رجعتى و لو انى كنت افضل انها لا تستلم من الاول و تفضل و كلنا معاها

لا تتخيلوا قد ايه سعيدة بحبوكوا و اتمنى يدوم للابد و يتزرع فى ولادكوا

اضفت المدونة عندى عشان اعرف بالجديد دايما

ربنا يوفقكم

موجة يقول...

مش حقول غير ربنا يسعدكم يارب
ويكفيكوا شر العين
وبجد فكرة مدونة مشتركة دي حلوة
خالص تحياتي
أحمد
موجة

mrmr يقول...

المثل بيقول دارى على شمعتك تقيد
ربنا يديم عليكم السعاده
ويخليكم لبعض
ومبروك يا توتا المدونه ويارب تكون وشها حلو عليكم
ومرسى يا روحى لزيارتك ليا وعلى كلامك الجميل وان شاء الله يديم المحبه بينا ونتواصل دائما

ابو فارس يقول...

السلام عليكم
شكرا لتواجدكم عندي
نورتوني بجد
تلسم الايادي علي المخطوطة الرائعة
اما بنسبة لمدونتي اكيد مزحومه علي شان كدي بتفتح بصعوبه ححاول اغير القالب
دمتم علي خير يا اعز الناس
تقبلوا مروري

كلام من قلبي يقول...

بجد الاحساس جميل جدا
خافوا على نفسكوا بقى
ربنا يا رب يخلي ايمكم كلها سعادة
شكرا على الزيارة

مصعب صلاح يقول...

الله ع الروعة
بجد والله قصيدة ممتعة
ربنا يوفقك يارب

ذكري رحيل قلم يقول...

السلام عليكم

بسم الله ما شاء الله
جمال الكلمات مع روعة الاحساس مزج خليط من الحب الصافي
ربنا يدوم عليكما الحب والود ويجمع بينكما في الخير

ربنا يبارك لك يا توتة في حبه ويبارك له في حبك ان شاء الله
دمتي

ذكري رحيل قلم يقول...

توتة

مبروك المدونة الجديدة
ان شاء الله تقدري تقدمي فيها كل ما تحبيه

ميرسي علي زيارتك لي وان شاء الله يدوم التواصل بيننا

لـــولا وزهـــراء يقول...

جمييييييييلة قووووووي ربنا يديم بنكم الحب والسعادة

لــولا

أتنين حبيبين يقول...

الشـوكة الــنـاعـمـة
متشكره ليكى وشرفتى بيتنا المتواضع

دمتى بود

أتنين حبيبين يقول...

ali younes

نورتنى يا فندم
ربنا يعزك
دمت فى حفظ الرحمن

أتنين حبيبين يقول...

miroooo

اهلا اهلا بالقمر الحب الاول
تسلمى يارب
وان شاء الله تلاقى انسان طيب زى حسام حبيبى

نورتينى

أتنين حبيبين يقول...

Tears

الله يبارك فيكى حبيبتى
ومتشكره ليكى
والحمد لله على كل حال
نورتينى اوووووووووووى

أتنين حبيبين يقول...

موجة

متشكره ليك يا احمد

نورتنى والله لتانى مره وان شاء الله يبقا التواصل

أتنين حبيبين يقول...

mrmr

ازيك ياقمر

اهلا بيكى فى عالمنا عالم الحب والرومانسيه

نورتينى غاليتى

أتنين حبيبين يقول...

ابو فارس

نورتنا حضرتك
ومتشكره ليك

دمت فى حفظ الرحمن

أتنين حبيبين يقول...

كلام من قلبي

شكرآ ليكى على مدخلتك الرقيقه

تسلمى يارب
نورتينا

أتنين حبيبين يقول...

مصعب صلاح

شكرآ ليك يا مصعب
ونورتنا

أتنين حبيبين يقول...

ذكري رحيل قلم

وعليكم السلام يا فندم

ربنا يتقبل منك يارب بحق حبيبك المصطفى
ويجمعنى بيه على خير

أتنين حبيبين يقول...

ذكري رحيل قلم

متشكره لحضرتك

وان شاء الله يبقا التواصل بينا ان شاء الله

دعواتك غاليتى

أتنين حبيبين يقول...

لـــولا وزهـــراء

ميرسى ليكى يا لولا

نورتى عالمنا المتواضع

دمتى بكل الحب