الخميس، 15 يوليو، 2010

@ كفايــة عليـا @

كفاية عليا

آشوفك قصاد عنيا

كفاية عليا

آحس انك بتفكر فيا

كفاية عليا

حنيتك

شوقك

عطفك

لهفتك عليا



حبيتك حب كبير

ومش عارفه أمته هتكون ليا
قدر ونصيب مش بإيديا

لكن كفاية عليا حسيتك

بصدق القلب

عشقتك وملكت إحساسي

حسيتك بقلبى


قبل ما تشوفك عينى


مش كل قصة حب


نهايتها جميله

قصص كتيره فشلت
وما باليد حيله

لكنى هاعيش على أمل
تكون معايا
تكمل قصتنا
وسعادتنا تكون النهايه
ليه لأ يا حبيبي
يا كل منايا
يجمعنا ربنا
يكمل فرحنا
ببيت يضمنا


وكفاية عليا مجرد آمنيه
آعيش عليها بشوق مستنيه
تكون حبيبي .. قدري ونصيبي
وكفاية عليا حبك ليا
هو انا طلبت ايه؟
غير نظره من عينيه
و لمسة من ايديه
تملا الكون عليا
لهفة و شوق وحنية


آحس بقلبك يضمنى
و كيانك بيحسنى
كفاية عليا آشوفك
وخيالى يلمس طيفك
كفاية عليا
قلبك
همس لقلبى
بحبك
وقلبك عندي بالدنيا
حبيبي ... بحبك
وكفايــه عليا
حبك ليا

كفاية عليا

tota

55 التعليقات:

أتنين حبيبين يقول...

ما أروعه من إحساس الإحساس بالحب خاصة عندما يكون انسجاما بين الطرفين وتفاهما على معانيه الراقية الصادقة الطاهرة

الحب من أجل الحب ، حتى لو لم يشأ الله أن يجمع بينهما في بيت واحد يكفي الفخر بعظيم الاحساس بهذا الشعور الذي لم يهبه الله لاي كان

******************

وحشتونى أحبتى فى الله بشكركم من كل قلبى على تعليقكم فى البوست اللى فات
وأسفه لتأخيرى عنكم
وبشكر مرموره مرمر حبيبتى بالسؤال الدائم عنى

أتنين حبيبين يقول...

محمود باحث عن حب

يارب تكون بخير وبشكرك من كل قلبى على كلامك الجميل ويارب يدوم الاخوه والحب فى الله

بتمنا ان تكون بخير

مودتى
توتا

دموع القمر يقول...

انا اول تعليق ولا ايه

دموع القمر يقول...

انا هحجز كدا

وهروح اقرا واجى

أتنين حبيبين يقول...

دموع القمر

اهلا اهلا بيكى حبيبتى

نورتى الدنيا كلهااااااااااااا

ونورتى اول تعليق

أتنين حبيبين يقول...

دموع القمر

منتظراكى حبيبتى

دموع القمر يقول...

طب كويس انا انا قاعدة بقى
بس هستنى الحاجة الساقعة
انت اسمك توتا :)
زى اسمى :)

أتنين حبيبين يقول...

دموع القمر

هههههههههههه

يا حبيبتى يشرفنى ان يكون اسمى على اسمك

والنبى ياجماعه حاجه ساقعه هنا لتوتا انتيمى

ههههههههههههههههههههههه

دموع القمر يقول...

اروح اقرا واجى يا قمراية

أتنين حبيبين يقول...

دموع القمر

منتظراكى ياقمرايه
وبجد نورتى

دموع القمر يقول...

لكنى هاعيش على أمل
تكون معايا
تكمل قصتنا
وسعادتنا تكون النهايه
ليه لأ يا حبيبي
يا كل منايا
يجمعنا ربنا
يكمل فرحنا
ببيت يضمنا

جميييييل ياتوتا
حلو ان الواحد يكون عنده امل :)

أتنين حبيبين يقول...

دموع القمر

وهو أنا عايشه بس الا عشان الامل ده اللى بستناااااااه من زمان
يارب يقرب ليا البعيد وليكى ولبنات المسلمين حبيبتى

جوجو يقول...

السلام عليكم
حمدلله ع السلامة ياتوتا
رقيقة كلماتك كالعادة
اتعودنا على كده منك دايما
فعلا الاحساس بالحب جميييييييل جدا
ربنا يوفقكم ويجمعكم على خير ان شاء الله
تحياتى

أتنين حبيبين يقول...

جوجو

حبيبتى
الله يسلمك يارب من كل شر
يارب يتقبل منك داعواتك الجميله
نورتى وشرفتى

موجة يقول...

توتا
اسفة طبعا على تاخيرى فى تعليقى
بس ده ميمنعش انى متابعة
اولا
كفايا عليا
انا كمان كفايا عليا انى اعرف الحب النقى ده واشوفة بين اتنين موجود فعلا وكائن حى ملموس ومحسوس
قاتلة ولكن
اتاثرت جدا وكنت مهتمة انى اكمل البوست
وفعلا خلتينى اقعد واسال نفسى
هو انا مش بحاسب ليه على الكلام اللى طالع منى
مش يمكن يأذى حد فى مشاعرة
مش يمكن يحرج حد ويضايقة
بجد حطيت الكلام ده فى دماغى بس نفسى اعمل بيه
حسام رجع ونور دنيتك كلها
؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
مين حسام ده

انتو مين اصلا
وانا مين
احنا فين
احنا امتى احنا ازااااااااااااى
بوسة بوسة ليكى ياتوتا ياقمر

أتنين حبيبين يقول...

موجة

ارق موجه
روحى حياتى
ربنا يبارك فيكى عجبنى مشاركتك اوووى
فى البوست اللى فات ياريت نتعلم كلنا اننا مش نغلط لان مش عارفين ايه مصيرنا
****************

انا توتا وهو حبيبى حسسام هو الرمش وانا العين قلبين حبيببين على الحب متوعدين

فالحب من اجمل المشاعر**

التي يمكن ان نعيشها في حياتنا**

تاخذنا لدنيا الاحلام الرقيقه**

ربنا يحققلك كل احلامك**

محمود(باحث عن حب) يقول...

السلام عليكم
اولا حمدا لله على سلامتك
توتا
ثانيا ليه الغيبه الطويله دى؟
المهم انتى رجعتى من تانى بالسلامه
واديكى شوفتى حبى الناس لشخصك
وده دليل على طيبه قلبك
ثالثا
الحب قدر ومقدور على الجبين مكتوب
ما حد يقدر يغلبه
ولا حتى يقدر يهرب منه
الحب ده فرصه
والذكى اللى يغتنم
الفرصه ديا
لان الحب الحقيقى مش بيجى الا مره واحده
واللى بعده الصدق بينقص حبه حبه
الحب احتواء
حنين
شوق لهفه
كفايه نظره
ابتسامه بالدنيا واللى فيها
كلامك جميل
ويارب نفرح بيكى انتى وحسام
ونعمل الفرح على بلوجر
والدعوه عاااااااااامه
سلام بقه
وياريت اللى حصل بيأثرش على
العلاقه اللى بينا وبين بعضينا
لانها اخوة
فى الله وبس
ومحدش شاف حد
ولا حتى قابل حد
فلنجعلها لله
بارك الله لكى
توتا

أتنين حبيبين يقول...

محمود باحث عن حب
إزيك يارب تكون بخير
أنت اخى فى الله ومافيش حاجه هتأثر طبعآ على الاخوه فى الله
ربنا يسعدك يارب
ربنا يباركلكى فيك ويكرمك خير ويعوضك كل الخير يارب
وانا رجعت اهون من تانى بوسطكم ومعتش فيه غياب
ياريت ادعليلى محتاجه دعواتكم ليا اوووى
وان شاء الله نعمل فرح من الف ليله وليله
يارب متجمعين بكل الخير
مودتى
توتا

اميرات الاسرار يقول...

ازيك ياتوتا

ايه الكلام الجميل دا والله تسلم ايدكى ياقمر

وربنا يديم عليكى نعمة الحب يارب
وان شاء الله تجتمعوا على خير بس بقا متنسيش تعزمينى انا بقولك اهوه ههههههههه

تقبلى مرورى
زهراء

أتنين حبيبين يقول...

اميرات الاسرار

زهراء

حبيبتى تسلميلى يارب
ربنا يعزك يارب ويجمعنى مع حبيبى على خير
نورتينى

حسام يقول...

كفاية عليا مجرد آمنيه
آعيش عليها بشوق مستنيه
تكون حبيبي .. قدري ونصيبي
وكفاية عليا حبك ليا
هو انا طلبت ايه؟
غير نظره من عينيه
و لمسة من ايديه
تملا الكون عليا
لهفة و شوق وحنية


ههههههههههههههههههههههه الحمد لله انك مقولتيش كفاية عليا اجبلك المطبخ وتجبلى عربية ههههههههههههههههههههههههههههههه
بحبك ياقمريتى اووووووووووووووى صحيح يا جماعة بقولك محدش ياكل من ايدى حبيبى اصله المطبخ طار ههههههههههههههههههه والاسعاف شغال الله ينور
على العموم ياقمريتى هعزمك على العشاء برة

أتنين حبيبين يقول...

حسام


حياااااااااااااااااااااااااتى
هو أنت لسه شفت حاجه
يابنى

اصبر بس عليا
هتجيبلى عربيه
وحاجات تانيه كتير اصلى انا مفتريه

هههههههههههههههههههههه

وبحبك اوووووووووووى وبحنيه

حسام يقول...

احم احم بقى كدا ياتوتى دى مش خيانة دى قمة الاسفانا اللى فيكى يا دنيا فينك ياعم عبدة يا مكوجى احنا اتبعنااا انا وانت
تغيرى الباك جرواند من ورانا

عن جد بقى والله ياقلبى مبسوووووووووووط اوى اووووووووووووووووى وفرحااااااااااااااااااااااااان جدا ومش عارف اعبرلك عن كلمة واحدة بحسها وانا بين ايدك ولا معاكى
بحبك يااجمل وارق توتااااااااااااااااااا

حسام يقول...

ههههههههههههههههههههههه ايوا هو موضوع العربية داااااااااااا احنا دخلنا الريان ولا محطة مصر ولا اية الظروف
ياقلبى الغالى يرخص علشانك والله وياااااااااااااارب احققهالك واجبلك احسن عربية دودج يااااااااااااارب

حسام يقول...

بس عربية اطفال ههههههههههههههههههه

حسام يقول...

) ضممـتـك حتى قلت نـاري قد انطـفت فـلـم تـطـفَ نـيـرانـي وزيـد وقـودهـــــــــا.

* لأخرجن من الدنيا وحبكـــــــــــــــــــــــم بـيـن الـجـوانـح لـم يـشـعر بـه أحــــــــــد.

* تتبع الهوى روحـي في مسالكه حـتـــــى جـرى الحب مجرى الروح في الجســـــــد.

* أحبك حباً لو يفض يسيره علــــــــــــــى الـخـلـق مـات الـخـلـق من شـدة الـحب.

** فقلت : كما شاءت و شاء لها الهــــــــوى قـتـيلـك قـالـت : أيــهــم فـهـم كـثــــــــــــر.

* أنـت مـاض و في يديك فـــــــــــــــــؤادي رد قـلـبـي و حـيـث مـا شــئــت فـامـضِ.
*ولي فؤاد إذا طال العذاب بــــــــــــــــــه هـام اشــتـيـاقـاً إلـى لـقـيـا مـعـذبـــــــــــــه.

* ما عالج الناس مثل الحب من سقـــــــــم و لا بـرى مـثـلـه عـظـمــا ًو لا جــســـــــداً.

mrmr يقول...

توتا
وحشتينى وحشتينى وحشتينى موووووت
الف مليون سلامه
كنت مفتقداكى قوى يا عمرى
ربنا يهنيكى ويسعدك وتفضلى انت وحسام قلب واحد وروح واحده
ايوه كده كفايه عليكى الاجازه دى كلها
مش بقدر على بعدك ابدا
تصدقى كان فى حاجه نقصانى
مجرد انى مش بلقيكى معايا مفتقدك بشده
بالرغم انى لا اعلم عنك شيئا ولا شوفتك لكن بموت فيكى وبحبك قوى
اوعى يا وحشه تغيبى كده تانى
امووووووووووواه
ربنا يبارك حياتك ويسعد اوقاتك

Ramy يقول...

عارف جى متأخر

بس اصلى كنت فى مشوار و لسة راجع ملياش 3 ساعات (: ههههههه

3 ساعات يا عم رامى و مش راضى تعلق
طب انا زعلانة

لالالا مقدرش معلش اسف ارجوكى (:(:

شفتىبقى الشوية دول علشان قال اية متخديش بالك (:

اعلق بقى

صدقينى قد اية المشاعر الجميلة و الصادقة خارجة منها

كل كلمة فى اللى انتى كتباها انا حاسسها بجد

لأن كان نفسى اقولهم ليها لما قابلتها

ربنا يجمعكم علشان نفرح فيكوا بقا
(:

متزعليش يا توتا يا قمر مننا

صدقينى الناس دى بتخاف على مشاعر بعض قوى

حمد الله على السلامة

و سلميلى على حسام كتييييييييير

ربنا معاكوا

لـــولا وزهـــراء يقول...

لكنى هاعيش على أمل
تكون معايا
تكمل قصتنا
وسعادتنا تكون النهايه
ليه لأ يا حبيبي
يا كل منايا
يجمعنا ربنا
يكمل فرحنا
ببيت يضمنا

" اللهم امين يارب العالمين ويسرلكم كل عسير ويسعدكم بكل خير "
لـــولا

حَـبآيـۃْ.بـטּـدۉڷ يقول...

توتااااااااااا .. حمدلله عالسلامه ياحبيبتي .

على فكره غيبتك طولت .. ولازم تعوضي الفتره اللي فاتت ببوستات جميله زي كده ..

عارفه لما بحب احس اني فرحانه ومبسوطه بدخل عنك على طول .. بقرا اي حاجه ليكي .. احساس بالحب الصادق المتناهي ..
كلماتك دايماً جميله .. عمري ما قريتلك بوست وندمت اني قريت مع اني قربت اخلص بوستات المدونه كلها .. قريت اغلبها تقريباً .. بس دايماً كلآمك بيفوووق الوصف ..
عجبني اووي الكوبليه ده
//
وكفاية عليا مجرد آمنيه
آعيش عليها بشوق مستنيه
تكون حبيبي .. قدري ونصيبي
وكفاية عليا حبك ليا
هو انا طلبت ايه؟
غير نظره من عينيه
و لمسة من ايديه
تملا الكون عليا
لهفة و شوق وحنية

//

جميله جداجدا ياتوتا ..

ربنا يخليلك قلبك الجميل اللي بيخليكي تطلعي كل الكلآم الحلو ده .. :)

gogo!sf يقول...

ربنا يسعدك يا رب يا توتا

كلماتك صريحه وطبيعيه جدا

طالعه من قلب مليان حب ومشاعر جميله

ربنا يحققلك كل امنياتك ويجمعكم على خير وعلى حب انتى وحسام

Malooka Yousef يقول...

ايه ياتوتا الجمال ده بس مفيش احلى من كده ومفيش احلى من الحب

ربنا يوفقك ياجميله يارب وتعيشى ايامك كلها حب ف حب

أم الخــلـود يقول...

الله على كلماتك الحلوة إللي من القلب دي .. أحلى حاجة ضمة القلب نسمع دقاته دقة دقة ..

ما أروع الحب الأبدي غاليتي وأنت كمان والله لك وحشة ومعزة خاصة .. لك مني كل الود والتقدير سلمت الأنامل

ابتسامة حزن يقول...

ايه الكلام الجامد ده ياتوتي
ربنا يجمع بينكم علي خير ويحقق كل امالك

مصعب صلاح يقول...

السلام عليكم
ستنا الحاجة توتا
بعد التحية والسلام
أحيكم من قلعة وحي القلم الحصينة ونحب أن نشكر سيادتكم على الإهتمام وبكل ما في القلب من إحترام أحب أن أقول
مبروم وعلى مبروم مايرلش ولو كنت قصير ففيه الأقصر منك

مصعب صلاح يقول...

ست توتا
بصراحة أنا شايف ان الحب يمتاز بالأنانية
مفيش حاجة اسمها كفاية عليا حاجة بعينها
وطبعا أكيد انتي أعلم لاني كل معلوماتي
شوية كتابات لكن محستش بده
عموما ربنا يسعد أيامك

مصعب صلاح يقول...

معلومة
المثل بيقول
اللي بيته من جزاز ما يغيرش هدومه في الصالة أبدا
قصدي مايحدفش الناس بالطوب
وسلامي لعظماء العصر قصار القامة

مصعب صلاح يقول...

بالنسبة لإضافة سيادتكم فأنا بعتذر لكني فعلا منشغل وبنتقل بين المدونات بسرعة لكني بتابع دايما

مصعب صلاح يقول...

تمت اضافة المدونة بنجاح

ساسو يقول...

ازيك يا توتا
ما اجمل كلمات الحب
وصفك لحبك رقيق جدا
واجمل شئ ان يكون الامل موجود
بالامل هنحقق كل اللي بنحلم بيه
بجد كلماتك جميله جدا
ربنا يديم عليكي حبك
والسعاده تبقي سكنك

فراشة يقول...

توتا ربنا يحميكم لبعض يارب
انا سعيدة جدا بوجودى هنا فى مدونتك
وبجد تعليقك عندى اكتر من رائع
وجودك وكلامك فرق كتير معايا
سعيدة قوى بمعرفتك بجد
وبجد الحاله الجميلة اللى انتى فيها ماشاء الله روعه
اتمنى بجد ربنا يجمعكم سوا ويحققلكم كل اللى تتمنوه وتكونوا مع بعض للابد
بكل سعادة وحب وخير
اوعى تتخلى عن حبك واملى الدنيا حواليه حب وسعادة
بجد مبسوطه كتير انى عرفتك واتمنى اعرفك اكتر واكتر
لو موجودة على الفيس بوك اتمنى نكون اصدقاء
تحياتى يا جميله

غروب يقول...

ازيك يا توتا وحشتينى خااااااااااااااااالص يا قمر

ربنا يديم عليكي السعاده

على فكره بجد انا كمان حباكى اوى وحاسه انى اعرفك

miroooo يقول...

ايه الجمال ده يا توتا؟
جميل اوى كلامك ومعانيه جميله الحب اعظم احساس فى الدنيا حتى لو كانت النهايه مش سعيده بس ده احساس داخل القلب لن ينساه القلب طول الحياه
ميرسى على سؤالك عنى فى غيابى
ان شاء الله مش هاتاخر تانى عليكم على قدر المستطاع
دمتى بكل الحب

Ms Venus يقول...

ربنا يسعدكم يارب ويوفقكم

السُـلطانة يقول...

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته ..

كلمات عفوية وجميلة تنم عن حب عميق وصادق دمتم في حفظ الرحمان .. وربنا يبارك فيكم يارب وفي حبكما ويسعدكما.

سلسبيل يقول...

كلمات راااائعة
تسلمى حبيبتى

تحياتى لك

فراشة يقول...
أزال المؤلف هذا التعليق.
فراشة يقول...
أزال المؤلف هذا التعليق.
الشـــــوكه النــاعمه يقول...

اسفه اوى على عدم التواصل يا توتا والله
عش يا حبيبتى قصرت فى حقك ماتزعليش
البوست حلو
بس على فكره ساعات مع كتر الانتظار لمسه الايد والامانى الرقيقه دى بتدوب ومش بتكفى
كونى بخير

Tears يقول...

كلمات جميلة و عذبة جدا :)

ذكري رحيل قلم يقول...

السلام عليكم

ازيك يا قمرايا وحشتيني قوي

انت عاملة ايه ربنا يحفظكمن كل شر ويبعد عنك الالم والهم

اني احيك في الله

ذكري رحيل قلم يقول...

حبيبتي كلماتك جميلة قوي لانها نابعة من القلب صادقة ليست اشعار او خواطر ولكنها حديث من القلب ربنا يرزقك ويدوم حبك في الخير ان شاء الله ويجمعكم علي خير

تحياتي

جنّي يقول...

السلام عليكم

ازيك يا توتا .. اخبارك ايه .. معذرة في التأخير النت كان عامل مشاكل كتير الفترة الماضية وتسبب في مشاكل مع من احادثهم بالماسنجر لانقطاعه المفاجئ فمعذرة وقلة زياراتي ..

الكلمات جميلة وكلها احاسيس جياشة .. واتسائل هل يوجد من يحب بكل هذا القلب في ايامنا ؟

علاء المصرى كل يوم يقول...

مرحبا بالأحساس الراقى
والكلمات المندسلة من القلوب
لتصل الأى القلوب
دام عطف المبدعين
شكراً للأحساس

حـــــ الــجــنــة ـــــور يقول...

سلام عليكم

بجد كفاااية ربنا يسعد كل حبيبين ويقدر الخير للجميع


بووست راقي وحساس


تقبلي تحياتي ومروري